NPD biedt een update over de speelgoedhandel in China • Het speelgoedboek

LEGO-sets tentoongesteld in een winkel in Shenzhen, China. | Bron: Heorshe – stock.adobe.com

De afgelopen jaren heeft China zich staande gehouden als een opkomende consumentenmarkt voor de speelgoedindustrie. Terwijl de krantenkoppen zich vaak richten op het land als de belangrijkste productiebasis voor de wereldwijde speelgoedbusiness, is de verkoop enorm gestegen en hebben Chinese gezinnen hun internationale tegenhangers ingehaald op het gebied van spel en consumptie.

Maar dit jaar zijn de zaken op het digitale front vertraagd, terwijl bepaalde categorieën elders een grote vlucht hebben genomen en het marktaandeel verschuift.

De NPD-groep onthult exclusief aan het speelgoedboek dat het groeipercentage voor China’s e-commerce-activiteiten op het gebied van speelgoed is vertraagd tot 7% ​​tot nu toe tot en met oktober in vergelijking met vorig jaar. De organisatie wijst op winst in het pandemische tijdperk in 2020 en een correctie die begint op te treden naarmate de markt zich weer normaliseert naar pre-pandemische cijfers.

Toch laten sommige afzonderlijke categorieën een veelbelovende groei zien als drie toonaangevende supercategorieën: baby/peuter/kleuter; buiten- en sportspeelgoed; en bouw- en constructiesets — verliezen marktaandeel. Deze drie categorieën zijn goed voor 55,4% van al het speelgoed dat in China wordt verkocht. Bij baby’s/peuters/kleuters is het voorschoolse speelgoed de baas met een winst van 19%. Nog dieper gravend, piekte voorschools elektronisch speelgoed met 56% in de eerste 10 maanden van het jaar.

De grote winsten

Poppen zijn naar voren gekomen als de snelst groeiende supercategorie in China, met name gedreven door speelsetpoppen. Pop Mart – een enorm merk voor blindboxen in China – was goed voor 63% van de totale verkoop in de categorie speelsetpoppen met een groei van 105% YTD. NPD zegt dat de categorie blindboxen in China premiumprijzen heeft die kunnen variëren van $ 10 voor een enkele pop tot meer dan $ 100 voor limited editions en samenwerkingsaanbiedingen.

Een stijging van 118% in ruilkaarten zorgde voor een groei van 30% in de supercategorie exploratief en ander speelgoed, met een winst van 60% door wetenschappelijk speelgoed. NPD wijst naar Kayou als de belangrijkste speler in de categorie ruilkaarten in de regio, met de Ultraman – een Japanse licentie – die grote zaken doet. Op de speelgoedafdeling staat Ultraman als de meest populaire licentie in China en is het goed voor 14,3% van de totale verkoop van gelicentieerd speelgoed.

Vooruitkijkend zegt NPD dat licenties veel potentieel hebben in China, aangezien gelicentieerde merken eindelijk populair worden zoals ze elders in de wereld zijn, met name in verkennend en ander speelgoed, actiefiguren en bouwsets.

creditSource link

We zullen blij zijn om uw mening te zien

      Leave a reply

      Xingrecords.nl
      Logo
      Compare items
      • Total (0)
      Compare
      0
      Shopping cart