
Eén vis, twee vissen, rood licentieprogramma, blauw licentieprogramma.
Dr. Seuss-personages behoren tot de meest iconische aller tijden, dus het is niet meer dan normaal dat ze zich lenen voor succesvolle licentieprogramma’s. Vooral dit jaar breidde Dr. Seuss Enterprises zijn aanwezigheid in de speelgoedcategorie uit met verschillende wereldwijde partnerschappen, waaronder games van USAopoly, pluche van Aurora, figuren van Funko en meer.
Dit momentum is slechts het begin van de speelgoedplannen van het bedrijf in 2022. Dr. Seuss Enterprises zal volgend jaar groeien in de speelgoedcategorie voor iets voor fans van alle leeftijden, inclusief verzamelaars, gezinnen en kinderen. Het speelgoedboek praatte met Susan Brandt, president van Dr. Seuss Enterprises, over de plannen van het bedrijf om volgend jaar zijn programma’s voor speelgoedconsumentenproducten te ontwikkelen.
Speelgoedboek: dit jaar heeft Dr. Seuss Enterprises wereldwijd een robuust portfolio in de speelgoedcategorie opgebouwd. Wat zijn enkele van uw belangrijkste partnerschappen in de VS?
Susan Brandt: Bij het merk Dr. Seuss draait alles om het creëren van unieke ervaringen die onze personages en verhalen op nieuwe en innovatieve manieren tot leven brengen. De speelgoedcategorie past natuurlijk bij ons. Dit jaar zagen we een enorme groei in de ruimte door samenwerkingen met verschillende toonaangevende speelgoedbedrijven. Een van onze meest opwindende nieuwe samenwerkingen is een recente deal met bordspelontwikkelaar USAopoly, die zal beginnen met een Monopoly-spel met meerdere karakters en een Grinch Operation-spel dat een nieuwe draai aan de klassieke werken zal geven. We werkten ook samen met CreateOn om interactieve Magna-Tile-collecties te maken op basis van: Groene eieren en ham, Oh, de plaatsen waar je naartoe gaat!, en Hoe de Grinch kerstmis heeft gestolen!. Onze samenwerking met Funko Games is nu ook in de winkel en omvat Hoe de Grinch Kerstmis stal!, Gefeliciteerd met je verjaardag!, en De kat in de hoed bord- en kaartspellen. Bendon maakt kleur- en activiteitenboeken en Aurora zal pluche blijven produceren met een verscheidenheid aan Seuss-personages.
Hoe werkt Dr. Seuss Enterprises samen met zijn licentiepartners om de grillige wereld van Dr. Seuss naar speelgoed te brengen?
SB: We moedigen onze licentiepartners, vooral de speelgoedontwikkelaars, aan om alle grillige, wonderlijke elementen van de verhalen van Dr. Seuss volledig te omarmen. Onze fans zijn dol op de waarden en originaliteit van onze personages en verhalen, dus we adviseren de speelgoedbedrijven waarmee we werken om zich in dat unieke ethos te verdiepen. Als resultaat van deze geweldige samenwerkingen zijn veel van ons speelgoed dit jaar opgenomen in cadeaugidsen voor de feestdagen, waaronder het kaartspel “Grinch Grow Your Heart Out” van Funko Games waarin spelers afwisselend de Grinch zijn en elkaar voor de gek houden.

TB: De eigendommen van Dr. Seuss bevatten enkele van de meest iconische legacy-personages uit de literatuur die wereldwijd bekend zijn. Hoe zorg je ervoor dat deze klassieke personages en verhalen worden verwerkt in de producten?
SB: We hebben enkele algemene principes als het gaat om licentieproducten. We willen merchandise van hoge kwaliteit produceren met best-in-class partners. Daarnaast proberen we hiaten in de categorie op te vullen om onze doelgroep te bereiken. En we leveren geïntegreerde retailprogramma’s wanneer we retailers benaderen; we geven ze niet zomaar eenmalig. Ons doel is om brede programma’s te bouwen die contact maken met onze fans en hen enthousiast houden voor wat komen gaat.
TB: Dr. Seuss is ook een fenomeen in de popcultuur dat fans van alle leeftijden bereikt. Hoe past dit succes bij uw groeistrategie in de speelgoedcategorie? Kiest u licentiehouders op basis van hun expertise in een demografische doelgroep, degenen die een breed publiek weerspiegelen, of is het een mix?
SB: We zijn vereerd met zo’n geweldige, toegewijde fanbase. De leeftijden van onze fans variëren van peuters tot grootouders, daarom werken we met een selecte groep toonaangevende partners die producten kunnen bedenken die een breed scala aan mensen aanspreken om onze gepassioneerde fanbase te weerspiegelen. We willen speelgoed maken dat leuk is voor het hele gezin. De boeken van Dr. Seuss zijn bedoeld om gedeeld te worden, en ons doel is om speelgoed en spellen te ontwikkelen die mensen op dezelfde manier samenbrengen.
TB: Hoe verschillen uw licentiehouders per regio wereldwijd?
SB: Dr. Seuss heeft een enorm wereldwijd bereik en onze karakters worden over de hele wereld erkend. We publiceren titels in meer dan 110 landen, dus onze licentiehouders verschillen onvermijdelijk van regio tot regio. We proberen de grens te bewandelen tussen het handhaven van een consistent internationaal merkethos, terwijl we onze licentiehouders nog steeds aanmoedigen om fantasierijke producten te ontwikkelen. Een van onze meest populaire internationale speelgoed is een schattig knorrige Grinch rubberen eend gemaakt door onze Britse licentiepartner Rubber Road. Dat is het soort uniek speelgoed waar we van houden!

TB: De kat in de hoed en Hoe de Grinch kerstmis heeft gestolen vieren allebei hun 65e verjaardag in 2022. Hoe gaat Dr. Seuss die mijlpalen vieren die verband houden met de lancering van consumentenproducten?
SB: De kat in de hoed en Hoe de Grinch kerstmis heeft gestolen! zijn twee van onze meest iconische, geliefde verhalen. We werken nauw samen met al onze partners om een ervaring te creëren waar onze fans dol op zullen zijn om de titels te vieren, maar helaas kunnen we op dit moment geen specifieke details delen. We beloven dat het het wachten waard zal zijn!
TB: Hoe is Dr. Seuss van plan om zijn succes in de speelgoedcategorie in 2022 te vergroten?
SB: Het succes dat we in 2021 hadden in de speelgoedcategorie was echt stimulerend, en we zijn van plan om volgend jaar verder uit te breiden door samen te werken met meer prominente speelgoedbedrijven. We kijken uit naar de release in 2022 van ons Monopoly-spel met meerdere personages en het Grinch-bedieningsspel, gemaakt door de invloedrijke game-ontwikkelaar USAopoly. We hopen dat ons werk met USAopoly het enorme potentieel zal laten zien om onze personages in populair speelgoed op te nemen en ons merk te vestigen als een toonaangevende speelgoedlicentiegever.
TB: Wat staat Dr. Seuss Enterprises in de toekomst te wachten?
SB: Afgezien van de onmiddellijke releases die we in de speelgoedruimte hebben, zijn we nog enthousiaster over wat de toekomst kan brengen. We hebben drie grote films in ontwikkeling, verschillende boekuitbreidingslijnen en verschillende televisieprojecten die de komende jaren naar huizen zullen worden gestreamd. Terwijl onze entertainmentprojecten op de markt blijven komen, verwachten we dat de interesse in onze personages nog meer zal groeien en ons zal helpen een breder publiek te bereiken met meer interactie en innovatie dan ooit tevoren.
creditSource link